blog

10 راهکار عملی برای فروش صندل های تک سایز

با این 10 راهکار جادویی دمپایی یا صندل استوک مغازتو صفرش کن!

یکی از بزگترین مشکلات صاحبان فروشگاه های دمپایی و صندل فروش صندل تک سایز است. بعدی از مدتی وقتی موجودی انبار می گیری می بینی یک عالمه دمپایی یک سایز رو دستت مونده. اگر بشینی پای حساب و کتاب می بینی تمام سود مغازه شده یک عالمه دمپایی سایز ناقص و تک سایز که راهکاری برای فروش آن نداری.

اول همه چکار کنیم سایز ناقصی نداشته باشیم؟

قبل از هر کاری همیشه سعی کنید که سایز ناقصی نداشته باشید. برای جلوگیری از انبار شدن سایز های ناقص محصولات این 5 راهکار را اجراع کن.

  1. قبل از هرچیزی بهتر سایز های که خوش فروش نیستند خرید نکنید. از عمده فروشی که از خرید می کنید خواهش کنید آن سایز را برای شما نگذارد.
  2. هنگام خرید عمده دقت کنید که محصولی خرید کنید که سایز بندی آن هرمی باشد مثلا اگر کارتن 12 جفتی است سایز بندی داخل کارتن ( سایز 40 1 جفت سایز 41 2 جفت سایز 42 3 جفت سایز 43 3 جفت سایز 44 2 جفت سایز 45 1 جفت داخل کارتن باشد)
  3. همیشه آمار دقیق سایزبندی مدلها و محصولاتتان را در انبار داشته باشید. دقیق بدانید از هر سایز و مدلی چند جفت موجوده.
  4. فروشنده مغازه را همیشه از این آمار و تعداد موجودی آگاه کنید و او را کامل نوجیح کنید که کدام مدل و کدام سایز محصولات موجودیش بیش از حد رفته بالا و تا آن محصول را در اولویت فروش بگذارد. اگر فروشنده شما درصدی حقوق میگیرد روی محصولات سایز ناقص شده درصد بیشتری به او بدهید. این به شود شماست.
  5. هنگام فروش قبل از هر چیزی اول سایز پای مشتری را پرسیده و از درست و صحیح بودن آن سایز اطمینان حاصل کنید ( با تست یک سایز ), بعد از مدلهایی که اهمیت فروش برای شما دارد ( منظور مدلهایی که سایزشان ناقص شده) به مشتری پیشنهاد بدید ( فراموش نکنید برای فروش این محصولات,به مشتری اسرار بیش از حد نکنید که فروشتان کنسل می شود)

اگر فروشنده قابلی داشته باشید در پایان هر ماه خواهید دید که با اجرای این روش کمترین تعداد استوک را خواهید داشت

تولیدی آرپا پک بنر
تولیدی آرپا پک
تولیدی آرپاپک بنر
تولیدی آرپاپک

پس همیشه آگاهانه خرید کنید و آگاهانه بفروشید

.

10 راهکار اساسی که سایز ناقصی مغازتو صفر میکنه!

.

10 راهکار اساسی که سایز ناقصی مغازتو صفر میکنه!

  1. هر محصولی که میفروشی اطلاعات دقیق مشتریتو بگیر و روی یک فایل اکسل یا داخل دفتری یادداشت کن ( نام خانوادگی, تلفن همراه, سایز پا, تاریخ تولد) یا از نرم افزار CRM مشتریان استفاده کن. ( برای شروع از نرم افزار CRM رایگان می تونی استفاده کنی)
  2. یک انبار گردانی دقیق انجام بده و اطلاعات دقیق موجودی انبار محصولاتت را با جزئیات دقیق( از قبیل مدل, متریال ,سایزبندی و تعداد موجود) در یک فایل اکسل ثبت کن یا از نرم افزارهای فروش برای نگهداری این اطلاعات استفاد ه کن. حواست باشه که اگر سیستم فروش نداری و از اکسل استفاده میکنی هر بار که محصولی میفروشی باید از امار موجودیت کم کنی.
  3. با توجه به موجودی بدست اماده از محصولاتت بنشین و محصولاتت را براساس اولویتهای فروشت دسته بندی کن, و محصولاتی که سایزشون خیلی ناقص شده را تو اولویت فروش بزار و اولویت بندیشون کن. بعد این اطلاعات را با فروشندت بده.
  4. هر مشتری وارد مغازت میشه اول سایزشو بپرس بعد بر اساس اولویت بندی فروشت و با توجه به سایز پای مشتری که ازش می پرسی اول محصولاتی که ناقص هستند پیشنهاد بده بعد محصولاتی که سایزبندیشون کامله. فقط مشتریتو مجبور به خرید نکن و اسرار بیش از حد هم نکن. فقط پیشنهاد بده و بزار مشتری خودش تصمیم بگیره.
  5. 3 تا محصول به مشتری پیشنهاد بده که یکی از اون محصولات از دسته محصولاتی باشه که سایزش ناقص هست ( آن هم با تخفیف ویژه ) + 2 تا از محصولات که سایزشون ناقص نیست.
  6. قیمتی که به مشتری اعلام میکنی کاملا باید منصفانه باشه. چه محصولاتی که سایزش ناقصه و چه محصولاتی که جدید هستند و سایزشون کامله. فراموش نکن امروزه همه دسترسی به اینترنت دارند و با یک سرچ ساده در گوگل می تونند قیمت واقعی محصولتو در بیارند حتی اگر اسم و مدل آن را ندانند.
  7. با کمک نرم افزار CRM یا وبسایت های ارسال اس ام اس با در نظر گرفتن سایز محصولات ناقص و سایز پای مشتری که قبلا ازت خرید کرده و اطلاعاتشو داری به مشتریت برای روز های خاص مثل روز تولدش یا سالگرد ازدواجش پیشنهاد محصول با تخفیفهای فوق العاده بده.
  8. حتما یک استند کوچک در فروشگاهت به این محصولات با تخفیفهای فوق العاده اختصاص بده ولی روی دیگر محصولاتت قیمت منصفانه قرار بده و اصلا هم تخفیف نده.
  9. روزهای خاصی هست در طول سال که میتونی در آن روزها تخفیف های خیلی خوب به مشتریت بدی مثل روز بلک فرایدی یا روز ولنتاین در این روزها میتونی با یک استراتژی درست برای برگذاری حراج, با تخفیف درست و هدفمند اینگونه محصولاتت را بفروشی. اگر نمی دانی بلک فرایدی چه روزی هست حتما جمعه سیاه را تا انتها مطالعه کن.
  10. همیشه هنگام خرید عمده دمپایی سعی کن از تولید کننده یا عمده فروشی خرید کنی که اولا محصول با کیفیت و خوش فروش عرضه می کند. دوما سعی کن با شرکتهایی کارکنی که روی شما و معرفی مغازه شما به عنوان نماینده آن شرکت سعی در بازار یابی برای شما دارند. کار کردن با این شرکت خودش باعث فروش بهتر و بیشتر محصولات شما میشود و استوک وسایز ناقصی مغازه شما را کاهش میده.

نکته اساسی: کیفیت محصولی که عرضه میکنید خودش باعث رونق بازار یا رکود بازارتان میشود پس هرگز به فکر خرید محصول ارزان و بی کیفیت نباشید.

لطفا هر ایده یا نظری برای فروش دمپایی سایز ناقص فروشگاهتان به ذهنتان میرسد در پایین این صفحه در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *